2011. szeptember 6., kedd

Debreceni gyöngyhagymával borban párolva



Egyrészt adott volt amit a hűtőben találtam, másrészt kapóra jött Stahl Judit egyik receptje, amit azért átalakítottam a mi szánk íze szerint.
Az eredmény egy semmilyen tekintetben nem diétás igazi pasikaja lett - persze én nem bírtam kivárni a holnapi ebédet, így "könnyű vacsiként" simán megküzdöttem vele :) 


Hozzávalók: 



1,5 pár debreceni - a mi esetünkben csípős

3 ek lecsöpögtetett ecetes gyöngyhagyma
1,5 dl száraz fehérbor
2 gerezd fokhagyma
2 ek olaj
2 ek vaj (vagy margarin)
krumpli

A vajat és az olajat összeolvasztottam és melegítettem, a 2-3 cm-e darabokra vágott debrecenit megpirítottam rajta, majd kiszedegettem egy tányérra. Ezután a gyöngyhagymát is megpirítottam az olajon, először az ecet miatt kicsit sistergett (!), és hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát is. visszatettem a debreceni darabkákat, és hozzáöntöttem a bort, így párolgattam egy darabig (kb. 10 percig)
Közben a krumplit előfőztem, majd egy tepsiben majdnem készre sütöttem úgy, hogy egy kis olajjal meglocsolgattam és megsóztam.
Amikor a krumpli kész állapotba került, akkor hozzátettem a debreceni, és még kb. 10 percig összesütöttem a sütőben.
Nagyon bejött nekem is, T-nek is, úgyhogy ilyet máskor is csinálhatok :)
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése