2011. október 31., hétfő

VKF! 45. forduló - Sütőtökös tócsni Ínyesmester mártásával

Több szempontból kihívás volt nekem ezt a mai posztot megírni és a hozzátartozó ételt elkészíteni.
Egyrészt újonc VKF induló vagyok, és minden kezdet nehéz. Másrészt nem igazán szeretem a sütőtököt, és azért mégis olyan ételt szerettem volna készíteni, amit megeszünk. Harmadrészt pedig a húsnélküliséggel is nehézségeim voltak :) én is szeretem, T. pedig egyenesen azt hiszi, ha nincs hús, hogy már nem is szeretem :) Na, neki megtoldottam egy kis husival (külön sütöttem, hogy a mártás ízét ne befolyásolja), de nem ez volt a fő attrakció.
Gondolatban elszállt velem a ló, sütőtök lekvár lebegett a szemem előtt, meg aszalt sütőtök, sütőtöklé és hasonlók. Sütőtökös kencét össze is állítottam - a Picúrkám babakajcsija adta az ötletet - túróval és némi fűszerrel kevertem össze, de egyrészt nem is lett nagy eresztés, másrészt pedig arányokat sem tudnék írni.
A mártás mint ahogy a cím is sugallja az Ínyesmestertől származik.

Hozzávalók a tócsnihoz:

4 db kisebb krumpli
0,5 kg sütőtök tepsiben megsülve
1 tojás
só, bors, szerecsendió
liszt - amennyit felvesz
olaj

A sütőtököt krumplinyomóval összenyomkodtam, majd összekevertem a nagy lyukú reszelőn lereszelt krumplival, tojással, fűszerekkel, és annyi lisztet adagoltam hozzá apránként, amennyi szükséges volt, hogy ne folyós, de mégis formázható massza legyen belőle. 
Meleg olajba halmokat kanalaztam, lelapítottam őket, majd szép pirosra sütöttem.

A mártáshoz:

1 vöröshagyma
kb. 30-40 dkg gomba
1 ek. szárított kakukkfű (jobb lenne a friss, de csak szárított volt itthon)
3 babérlevél
só, bors
1dl fehérbor
2 dl tejszín
1 ek vaj
olaj

A megpucolt vöröshagymát apróra vágtam, a gombát felsaraboltam. A vajat és az olajat összeolvasztottam, majd megpirítottam rajta a hagymát. Hozzáadtam a gombát, a babárlevelet kicsit megtörve, a kakukkfüvet, és rálocsoltam a fehérbort. Így nagy lángon forraltam 2-3 percig, majd lefedve pároltam közepes lángon kb. 10 percet. Ezután hozzáöntöttem a tejszínt, összeforraltam, majd tálaláskor a tócsnira kanalaztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése