2011. november 8., kedd

Zsömle


Fincsi, enyhén édeskés ízű zsömik. Hozzávalók dl-ben megadva, a kiindulópont egy svéd sütiskönyvben levő recept volt.


Hozzávalók:

7-8 dkg kockamargarin
2,5 dl tej
1 tasak szárított élesztő
fél tk só
0,5 dl cukor
6-7 dl liszt

Margarint megolvasztottam, hozzáadtam a tejet, és továbbmelegítettem, hogy langyos-meleg legyen. Összekevertem a liszt kétharmadával, élesztővel, sóval, cukorral, és addig gyúrtam, míg ruganyos nem lett a tészta. Ha szükséges, lehet hozzáadni még lisztet. Lefedve meleg helyen a kétszeresére kelesztettem. Ezután átgyúrtam még egyszer, majd hozzágyúrtam a maradék lisztet is. Ezután zsemléket formáztam belőlük, majd sütőpapíros tepsin megint a kétszeresére kelesztettem. Végül megsütöttem kb. 250 fokon 10 perc alatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése