2011. november 8., kedd

Gombás-húsos lasagne


Mindig én csinálom hozzá a tésztát, most nem így tettem, bántam is. Sokkal jobb a kézi, mint a bolti.


Hozzávalók:

40 dkg lasagne tészta
30-40 dkg gomba
25 dkg darált marhahús
1 sárgarépa
1 hagyma
vörösbor
1 doboz hámozott paradicsom
olivaolaj
5 dkg liszt
7,5 dkg margarin
tej szerecsendió

A lasagne tésztát megfőztem, majd konyharuhán kiterítve szárítottam meg.
Közben a hagymát felaprítottam, és olivaolajon megdinszteltem, a répát apróra szecskáztam, és hozzáadtam a dinsztelt hagymához. Pár perc után a hús és a gomba is ment utánuk, pirulni. Kb. fél pohár bort öntöttem rá, és továbbpároltam. Sóztam, borsoztam, beletettem a hámozott paradicsomot, melyet előtte azért átküldtem a turmixon, magas lángon felforraltam, majd fedő alatt főztem kb. fél órát.
A vajat felhevítettem, belekevertem a lisztet, apránként kb. másfél csésze tejet, sót, szerecsendiót. Az egyszerűség kedvéért összekevertem a húsos szósszal
Kivajazott jénaiba rétegeztem: tészta, szósz, tészta, szósz, míg el nem fogy. A tetejére sajtot reszeltem, majd előmelegített sütőben 200 fokon 150-20 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése